Första gången...
...jag läst om e-barnvagnar ...jag sett elektrifierad väg ...jag sprungit i Österrikiska alperna ...jag sträcklyssnat 20 poddar (dock en natts sömn mellan) ...jag åkt söderut på auto-bahn genom Tyskland utan stillastående bilkö Likt förra året, en resa med bil genom norra Europa med destination Alperna. Några dagar på vägen utan stress. Började resan fredag, tänkte tidig start men var trött så bilen rullade inte förrän strax innan nio. E6, bron, Rødby-Puttgarten. Blev sent. Bokade rum i Ratekau, en liten by strax norr om Lübeck. Sov tungt. Tänkt tidig morgon men återigen senare än förhoppning. Dagens plan något diffus men kanske mot München och sen genom Österrike. Började åka och rulla poddar i högtalarna. Auto-bahn-stopp för frukost. De flesta av dessa etablissemang håller låg kulinarisk kvalitet. Några frukter och smörgåsar. Funderade och tittade på kartan. Sankt Anton. Namnet lät bekant. Skidort med fin fallhöjd. Hittade hotell och bokade två nätter. Helt plötsl...